تحميل كتاب فیلم و منتقدان فمینیست pdf
الكاتب: Shohini Chaudhuri
التقييم:3.93
در پیشگفتار کتاب در مورد نظریه فمینیستی فیلم آمده است «نظریه فمینیستی فیلم از آغاز پیدایش آن در دهه هفتاد تاکنون نیروی محرک پیشرفتهای مهیجی در حوزه مطالعات سینما بوده است. این نظریه به اساس نظریه فیلم بدل شد و این نشان از تأثیرگذاری آن داشت. تأثیر این نظریه در حوزه فیلمسازی با ساخت فیلمهای مستقل و آوانگارد در کنار تعدادی از فیلمهای بدنه سینما آشکار گشت و بدینترتیب وارد حوزه عملی شد.»
نوشتههای انتقادی بسیاری در باب نظریه فمینیستی فیلم وجود دارند که عموماً شرح کلی و خلاصهوار هستند؛ اما شیوه تنظیم مطالب در این کتاب با تمرکز بر روی چهار نظریهپرداز لارا مالوی (۱۹۴۱)، کایا سیلورمن (۱۹۴۷)، ترزا دولارتیس (۱۹۳۸) و باربارا کرید (۱۹۴۳) و نظریات آنان است. در کتاب، شش مفهوم کلیدی در نظریه فمینیستی فیلم معرفی میشود که در طول سه دهه اخیر بسیار تأثیرگذار بودهاند نگاه خیره مردانه، صدای زن، تکنولوژیهای جنسیت، امیال کوئییر، زن- هیولا و مردانگی در بحران. باید توجه داشت که این شش مفهوم، عناوین شش فصل کتاب را نیز به خود اختصاص دادهاند.